16.5.08

Poesies de colors



Pintant en una fulla poemes
en mil colors s'han convertit
cada página ha sortit
i de les pàgines han partit


El taronja, amic del roig,
company del groc,
juga pels arbres,
passeja per les flors.

El roig està content,
d'ell naix la fresa
la bebem en un refresc
en molta presa.


Ve el daurat,
vestint el blat,
que bonic,
està en el prat.

El blau vist el palau,
ompli l'aire d'amistat,
mentre el rei va abocat,
a menjar-se el plat de cacau.


El groc lluent com el sol,
el sol redó com la col,
la col bollida en el perol.

El blau se'n va a la mar,
puja, puja al cel.
En un dia clar,
es convertix en un vel.


A la mar va el blau,
per vore l'au.
quan ja van a sortir,
va i veu un colibrí.


El blau s'escapa de la mar
a l'arribar la nit,
s'arrima al núvol
de l'aire descolorit


El taronja,
al taronger
l'esponja
al mariner.

M’agrada el verd per les plantes,
M’agrada per a la roba,
M’agrada per a les gegantes,
M’agrada per a la cova.

El verd s’amaga al prat
Corre per l’hort
En el llimac del port
Se m’enganxa com un gat.


Ja tinc el groc,
Que pinta el sabor
Del sabrós albercoc
En arribar la calor