17.2.08

Poemes i rodolins de segon i tercer cicle de Primària

Jei! Ja veig i comprovo que esteu fets uns poetes. Rodolinant i versificant a classe i a casa comencen a sortir resultats. M'encanten el poemes que he llegit, així que els fique al bloc per a que tothom ho puga llegir:




LA PRIMAVERA
A la primavera ixen les flors,
Al camp hi ha color,
Els xiquets estan contents,

tot està ple d’olor

EL GAT I EL GOS
(Andrea)
El gat es el que maulla,
Mentre el gos lladra,
Un rebusca en la basura
I l’altre menja en llauna

Pamela ,
la gata de m’abuela,
Miquelo,
el gat de m’abuelo
Es donen besets
En els teuladets

Les conilles,
No fan amigues
Fan tortilles
Mentre els conills
Se fan amics de tots els grills
(Javier)

Hoy han hecho el toro de enero
Aunque hacía mucho frio
El pueblo estaba lleno
Porque ha sido muy divertido

Yo quiero ir al cine
a ver una película.
Iré por la tarde,
espero que sea divertida

RATA
Tot potser digué Caliu,
menys una rata fer niu,
baix la cua d'un gat viu(Guzman)

EL GAT

Un xiquet anomenat Abat
volia tindre un gat
i un dia va anar al mercat
perque es mes barat
i va tornar a casa amb el gat
ja ben comprat.
(Enrique)

EL RIU
El riues molt viu
perque cuant plou riu
i els pardals per damunt fan piu,piu.
(Enrique)

EL CUC
El cuc
corre mes que un ruc
i no es res paregut a un samaruc
i es mes xicotet que un trabuc.
(Enrique)

Redolins classe segon i tercer cicle de Benavites

Per fer redolins
Hi ha que estar molt fins.
Necessite molt d’esforç
I alguna ajuda de reforç

Encara esta lluny
El mes de juny

Pel maig,
Sempre cau un raig
I en juny
A baix el puny

El vent
Esta molt content
Ha conegut al vell
Que treballa amb el martell

HI havia un xiquet,
Que es va sentar en un banquet
Es fa ficar a dibuixar
I el llapis es va afluixar
Al moment aparegueren gargots
Que pareixien filots.

M’agrada el número cinc,
Perque són els anys que tinc,
M’agradaría també ser un màgic personatge
Per a fer canviar l’oratge

Aquell home teina molta paciència
Es notava amb gran diferència
Que era un home bell,
Portant uns grans cabells

Al desert se m’envolaven els cabells,
Allà al fons es veien els camells,
Caminant amb soltura.
Vaig decidir fer una pintura!